tisdag 20 november 2012

Jerringpriset

Mycket tjafs om Jerringpriset förra året... Släpper det nu :)

Så här rankar i alla fall jag årets kandidater (Har exkluderat de från Paralympics då jag har för dålig koll på dom för att kunna sätta in dom på skalan. Men egentligen borde kanske alla de gå före?):

1 Lisa Nordén, triathlon
2 André Myhrer, alpint
3 Håkan Dahlby, skytte
4 Fredrik Lööf / Max Salminen, segling
5 Zlatan Ibrahimovic, fotboll
6 Herrlandslaget, handboll
7 Sara Algotsson Ostholt, ridsport
8 Juniorlandslaget, ishockey
9 Herrlandslaget, bandy 
10 Lotta Schelin, fotboll

Topp 4 känns rätt lika i prestation i mina ögon. Zlatan kan man ju inte blunda för att han haft ett bra år MEN det betyder inte att jag tycker om honom ;)

Sen är 6-7 rätt lika men jag gillar handboll mer än hästar.

Lotta Schelin hade väl inte jag haft med på den här listan alls...

Som "hockeyfantast" måste jag ju ställa mig frågan: Var är Henrik Lundquist?

5 kommentarer:

Anna sa...

Tackar! Detta inlägg hjälpte mig med en fråga till veckans tipspromenad på jobbet! =)

Ass sa...

Så bra att det kunde hjälpa! :)

Ass little helper sa...

Kan inte annat än hålla med dig arslet, vart tusan är Henke Lundquist.
Zlatan har långt upp till att vara bäst i världen i fotboll även om han för tillfället kanske är närmare än någonsin tidigare, en mediapådriven hysteri som färgar av sig antar jag.

För mig finns det bara en vinnare i år, och henne har du också längst upp såklart.

Du har ju förträffliga åsikter hela tiden, tyder på mycket gott omdöme och rätt värderingar i livet, inte undra på att man älskar denna bloggen du :)

Ass sa...

Till Zlatans försvar är det väl "svårare" att bli bäst i världen i fotboll eftersom sporten har fler utövare... Fast i ishockey måste man ju inte bara vara bäst på plan utan även kunna åka skridskor -det är ju inte så lätt! ;)

Det ser illa ut när du håller med mig hela tiden -folk kommer tro att jag skriver kommentarerna själv ;)

Ass little helper sa...

Jerringpriset skall ju avspegla bästa prestationen, Zlatan har ju 10 man som hjälper han på banan, Lundqvist bara 5, därför är ju Lundqvists prestation dubbelt så stor som Zlatans. Och dessutom på skridskor som sagt.

Jag tror nog förvisso inte någon skulle kunna tro att du ens skulle få för dig att skriva något så osammanhängande, grammatiskt inkorrekt och allmänt oproffsigt som det jag skriver. Men point taken