onsdag 12 oktober 2011

Goda bullar

Lite sur över att ha "misslyckats" med bullarna förra veckan (speciellt eftersom jag vet att jag varit duktig på att baka bullar tidigare) började jag försöka hitta orsaken när jag var hemma i helgen. Det visade sig att jag inte alls brukar följa mjölpaketetsrecept! Hmpf! Så idag gjorde jag om och gjorde Astrids bullar som är en variant av både mamma och systers :)

Blev sjukt mycket godare, snyggare och större :)


Mums!!! Viktigt att provsmaka bullar från alla plåtarna så man vet att alla blir bra...Jag behöver nog ingen lunchlåda imorgon... ;)

Annars då?

Jodå, varit ute och hundvaktat och sprungit med Ellington idag :) Vi kan väl säga att någon av oss blev tröttare än den andra :S

Sen blev det mat hos Tobbe med negerbollar till efterrätt. Inte illa det...

Annars är det faktiskt mest jobb, jobb och jobb... Ja... Sån är det :)

5 kommentarer:

Lollo sa...

Nämen Astrid! Wienerbröd heter det! ;)

Ass sa...

Nej några sådana har jag inte ätit :P

Rhöös sa...

Duktigt att baka om!! De ser jättegoda ut!!

Ass little helper sa...

Luktar det gott om Astrids bak måntro?

Ass sa...

Haha, inte just nu efter några timmar i värmebyxor i alla fall ;)