onsdag 5 oktober 2011

Bullbak

Kanelbullens dag till ära försökte jag och Elis oss på att baka bullar igår. Inget konstigt med det kanske ni tänker!? Men nu är det ju så att Elis milt sagt inte bör vara i kök... Jag har ju i alla fall tillåtelse att vara där under övervakning ;)

Det börjar bra när han ska hälla i mjölk i ett decilitermått och sen ner i kastrullen. Av första decilitern är det bara en så där 0,7 som faktiskt stannar kvar i kastrullen för att han typ kastar ner mjölken så den studsar ur igen :P

Sådär fortsätter det... Ja och jag vet inte hur jag bakar för jag får mjöl överallt -till och med på rumpan :-O

I alla fall:


Ja ni ser, vi lyckades :)

Att det sen inte blev direkt goda bullar... Eller att köket ser bedrövligt ut... Det är inte det viktiga, men de var faktiskt ätbara :)

Kanske inte heller alla blev så snygga...


Krabbbulle?


Aja, det kunde gått såååå mycket sämre :)

Inga kommentarer: