söndag 19 september 2010

Sakna

Att ha flyttat känns för det mesta helt fantastiskt rätt, men (för det finns ju alltid ett sådant) det finns en sak som känns mycket sämre: Att bo i lägenhet :S

Det är för det första väldigt lyhört. Visserligen främst i trappuppgången men det hörs även inne i lägenheten och igår hörde jag grannen utföra aktiviteter som i alla fall inte jag vill höra andra utföra... :P

Att vara utan diskmaskin är också en negativ sak. Uff... Igår tog jag tag i första disken (efter två veckor) och det var inte skoj på något sätt. Diskmaskin ska inhandlas!!! Men hur kopplar man in en sån?! En sån där händig karl skulle man ha!

Sen är det ju det här med att inte ha tvättmaskin hemma utan behöva ta sig ner till tvättstugan och passa tider, det hinner inte bli torrt och hej och hå... Fast, ja, den biten kan jag nog lära mig att vänja mig vid igen... Kanske ;) Hur dyr kan en tvättmaskin vara? Som ett tangentbord? ;)

Att behöva tänka på när man låter: Man kan inte poppa dunkmusik en söndagmorgon när man vill peppa för match. Man kan inte heller städa mitt i natten (som jag brukar). Sen kan man ju inte heller spela riktigt hög musik -någonsin... För "så gör man ju inte"... :(

Städningen sen då: Så mycket mer det blev att städa att flytta hit! Det låter väl motsägelsefullt antar jag då hus låter större än lägenhet men jag hade ju ett så bra litet hus :)



En sista sak är trädgård vs balkong -men det är väl bara att fylla balkongen med grönt kanske...

Förutom då att jag saknar mitt lilla hus så saknar jag Esse (dock inte hans hår :P ) -börjar bli dags att hämta hem honom igen! Ja sen finns det ju trevligt folk att sakna i Larvik också... Inte så många ;) men några :P

En helt annan sak:

Ska bli skönt efter idag när valet är slut så kanske det blir lite mindre politiksnack! Jag har inget intresse av att prata politik. Framförallt inte på fest!

5 kommentarer:

Lina sa...

Vi saknar dig med :)

Appropå politik så måste det ju diskuteras VARFÖR det vinnande blocket vann i minst två veckor till ;)

Lina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Ass sa...

Uff :( Jag ska nog hålla mig borta från folk och inte läsa tidningar i några veckor då :P

Lina sa...

Du får nog gå i ide helt och hållet med tanke på resultatet.....

Ass sa...

Det är nog lika bra :P