måndag 27 september 2010

Mitt liv som tjejbög

En "vanlig" bög är ju en kille, som är som en tjej, och gillar killar. (Ja jag har fördomar ;) det är roligare så!) Jag är däremot en tjejbög: en tjej, som är som en kille, och gillar killar!

Detta kom vi fram till efter några glas vin härom veckan. Jag var ju varken bi eller leb och jag kunde inte heller passa in i gruppen vanliga tjejer pga att jag inte gillar mode, smink och sånt utan hellre sitter framför tv:n och kollar sport eller spelar tv-spel. Då uppkom detta uttryck: Tjejbög!

Det är inte alltid så kul att vara tjejbög för som tjejbög misstags man ofta för att vara lesbisk. Tydligen så klär jag mig lesbiskt (inte bara jag som har fördomar ;) ). Själv anser jag ju att jag klär mig sportigt -men det kanske då är samma sak... Personligen förstår jag inte att någon vill gå i något annat än gympaskor ;)

I alla fall: Är ju inte bara en gång som jag fått en tjej "efter mig" utan att jag tycker att jag gjort något uppmuntrande mer än att vara allmänt trevlig. Utstrålar jag en gayvibb?! Det skulle ju förklara varför det skiter sig med killarna -de tror inte jag är intresserad! :-O Så måste det va ;) Antingen det eller så är de bögar -visst Lisa!? :D

Jaha, då är det dags att köpa kjol, klackskor och nagellack!!! Inget annat att göra för att få en förändring...

As if...

1 kommentar:

Lisa Eriksson sa...

Klart att det är så!
Vi är ju bara bäst!