måndag 15 mars 2010

Sverige vs Norge

Länge sen jag hackade på Norge nu tycker jag -så nu är det dags igen! Denna gång i något som ligger mig mycket varmt om hjärtat: Innebandy (och statistik)

Så här ser det ut på svenska sidan och resultatsidan för damutvecklingsserien i östergötland:

(Blev lite smått, får klicka på bilden så blir det större)

Kom på nu att jag borde tagit damerna div 2 istället och flasha seriesegern och kvalplatsen ;) men det orkar jag inte ändra nu...

Här finns som för "alla" serier i Sverige massa information:
Nyligen spelade matcher -som man kan klicka sig in på och kolla matchhändelser, laguppställningar mm.
En tabell
Kommande matcher med möjlighet att få upp hela spelschemat
Poängligatoppen med möjlighet att få upp hela poängligan
Allting i fina, prydliga, lättlästa kolumner

Om vi då jämför denna lägre serie i Sverige med norska sidans resultat för deras högsta liga, herrar elit:

(Smått här med tyvärr)

Det finns visserligen en tabell, men den är helt skev...
Finns även länk att klicka på för varje match men med långt ifrån lika mycket info.
Ser riktigt bedrövlig ut bara...

Farmorn hade kunnat gjort det bättre... Hmm... Eller?!? :D

2 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Shit vilket skämt till sida!!!

Heja Sverige

För övrigt tror jag att du (eller jag) ska tatuera in esse

Ordverifiering: essetato

Ass sa...

DO IT DO IT!!! :D