tisdag 30 mars 2010

Intro

Nej, så här kan jag inte ha det! Trots Man Us förlust ovanpå FBKs uttåg ur slutspelet så kan jag inte ha en deprimerad blogg -nej! Där blir det nej! Skräddarn säger nej! Bestämt nej!

Då kan jag lika gärna lägga ner -och det har jag inga planer på för då skulle ju folket där hemma glömma bort mig helt! :-O :S

Igår roade jag mig med att kolla igenom intron till gamla barnprogram så nu tänkte jag lista mina favoritserier.

Finns ju många som väcker minnen och får mig att dra på smilbanden:
- Ett av de första program jag minns. Lördagsmornar i något "soffprogram" har jag för mig...
- Vem kollade inte på hajk?
- Det var ju så kul när näsan växte... Känns inte lika kul nu på något sätt...
- Läste visserligen mest serierna, men ändå en klassiker!
- Inte helt otippat så gillade jag Påsen :P
- Ett mycket klassiskt intro. Kommer inte ihåg så mycket mer än det faktiskt... Men DET var bra :)
- Hittade tyvärr inte den på svenska... Men var hon inte fantastisk, gamla Bertha!?

Men min topplista då:

- Mest för låten: Åhhheåååå flygplan!!!
- Dudupidopidoooda... "Ljudsnutten" mellan alla händelser var ju det bästa :) Stackars Tage också... Haha :)
- HÄR KOMMER PIFF OCH PUFF!!! *Skriker* Jag var så avundsjuk på Sarah som hade tv-spelet... Det borde jag ta och försöka få tag på nu när jag tänker på det!
- Jag ville bo i deras värld! Allt verkade så bra och roligt -och alltid sommar!
- Jag nötte sönder VHSerna, men Smurfan var fjantig :P
- En av de få filmerna som fanns att hyra i Hjortkvarns enorma affär. Ja sen hade vi gubbar att leka med också. Fast ja... Jag lät ju då "Skelletons tjej" bli god och bli kär i He-Man då... :D
- Jag sörjer forfarande att inte repriserna går om helgerna längre...
- Heroes in a half shell, TURTLE POWER!!! Haha :) De fanns också att hyra i affären. Jag var alltid donatello när vi lekte -så klart! (och jag väljer fortfarande Donatello när jag spelar tv-spel)
- Skaparna måste ha knarkat för att komma på allt! Men härligt :) Ja, sen Norpan också! -En höger, en vänster och en "attapruttare" (upercut)!
- Disneydags var ju helig stund! Avsnitten med Bubba var de bästa! Bubba klubba!?!

Kommer du ihåg dom? Vilken var din favorit?

En sak vet jag i alla fall: Det var bättre förr!!! :D

5 kommentarer:

Tobbe Ö sa...

Fragglarna då!?!?!

Anna sa...

Barbapappa? Men i alla de andra som du räknat upp håller jag med!!! Otroligt vilka bra program som fanns förr

Ass sa...

Fragglarna var en miss alltså! :S Barbapappa tänkte jag på, men den lyckades inte kvala in... Mest för att introt var så tråkigt :D

Lisa Eriksson sa...

Det är för mkt Disneydags-program i denna lista för min stil.. De var inte mina favoriter alls...

Smaken är som baken :)

Ass sa...

Baken har smak -som jag brukar säga ;)