torsdag 25 mars 2010

Obrydd

Kollar alla på nyheter hela tiden?

Från lunchen idag:
"Är det för tidigt för tågolycksskämt än eller?"
Varpå jag frågar:
"Vad har det varit för olycka?"

Då blev jag helt idiotförklarad! HUR kunde jag ha missat det?!?
Tydligen så var det en tågolycka i Oslo igår där 3 människor dog.

1 -Jag kollar inte på norska nyheter
2 -Jag läser inte norska tidningar
3 -På morgonen kollar jag på nyhetsmorgon under tiden jag gör mig iordning, den svenska dock...
4 -Jag läser lite av aftonbladet på nätet -mest bara sporten... Har inte sett att de skrivit något om olyckan dock, inte ens nu när jag skummat efter det...

Svenskarna bryr sig väldigt lite om vad som händer i Norge medan norrmännen har väldigt bra koll på vad som händer i Sverige. Varför är det så? Måste jag läsa norska nyheter bara för att jag bor här?

Tycker i alla fall inte att det är så konstigt att jag missat det...

Fast mest beror det nog på att jag inte bryr mig om nyheter... Inget intresse om det inte berör mig personligt... Så dålig är jag... Politik och nyheter... Usch!

2 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

till o med jag hade läst om den, på aftonbladet ;)

Ass sa...

Det är fasen svårhittat nu i alla fall så tydligen inte så viktigt... That's the point...