fredag 12 mars 2010

Melodifestivaltippning 2010

Imorgon är det dags att utse schlagerfjollan 2010. Vem har bäst koll på bidragen och vad svenska folket vill ha?! Dags för den årliga tippning med andra ord :)

Förra året så blev Toppe utsedd till schlagerfjolla och jag var inte alls nöjd med det svenska folket :S

För att få lite fler som tippar samt lite mer att kämpa för har jag i år lagt till ett pris! :)

"Åkband på valfri fest i Larvik där jag medverkar. Priset inkluderar även övernattning och frukost, dock inte resa eller tandborste ;)"
*åkband är för er inte insatta = fri bar

Tävlingen går ut på att man tippar placering för alla 10 låtarna.
Rätt placering ger 3 poäng
En placering ifrån ger 2 poäng
Två placeringar ifrån ger 1 poäng
Längre bort ger 0 poäng
Flest poäng vinner!

Seså, bara att skicka in en lista till mig! Antingen här i bloggen, på facebook eller mail. Ja det går till och med att ringa in sin lista ;) Låtarna finns att lyssna på om ni kikar in på svt:s hemsida. Spelstopp/ändringsstopp 10 minuter efter sista låten är spelad.

Jag lämnar som vanligt två listor. En hjärttippning och en hjärntippning för att se om svenska folket röstar "rätt" eller som jag tror (fel) ;)

Hjärtat säger
1 Eric Saade - Manboy
(Jag kallar honom vad han än vill! Cougar nästa!)
2 Ola - Unstoppable
(Showen är kass så det här är bara för låten!)
3 Timoteij - Kom
(Synd att den inte kom på sommaren och med mer dunk. Sommarplågspotential)
4 Peter Jöback - Hollow
(Är väl kanske bara jag och bögarna som gillar detta...)
5 Darin - You're out of my life
(Jag gillar ju egentligen inte Darin... Men låten är faktiskt rätt bra! :-O )
6 Andreas Johnson - We can work it out
(Lite för lik alla hans andra låtar tyvärr)
7 Anna Bergendal - This is my life
(Nog har hon bra röst, men boooring)
8 Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar
(Den enda riktiga schlagern)
9 Salem Al Fakir - Keep on walking
(Funkar inte alls på mig..)
10 Jessica Andersson - I did it for love
(Boring var ordet...)

Hjärnan säger
1 Anna Bergendal - This is my life
2 Eric Saade - Manboy
3 Darin - You're out of my life
4 Salem Al Fakir - Keep on walking
5 Peter Jöback - Hollow
6 Timoteij - Kom
7 Ola - Unstoppable
8 Andreas Johnson - We can work it out
9 Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar
10 Jessica Andersson - I did it for love

5 kommentarer:

Anna sa...

Okej, gör ett nytt försök. Hade redan lämnat en lista, men lyckades göra något galet så det blev inte registrerat, så nu kanske listan blev "fel".
Vill bara tilläggga att jag inte ens har hört alla låtar, men det gör det ju lite mer spännande när jag får alla rätt eller?
För jag VILL VINNA ett Larvikbesök!
Här kommer listan:
1. Ola
2. Jessica Andersson
3. Pernilla Wahlgren
4. Eric Saade
5. Darin
6. Anna Bergendal
7. Timotej
8. Peter Jöback
9. Andreas Johnsson
10 Salem Al Fakir

Kram Anna

Ass sa...

Petiga personer har undrat och ja: Även msn och sms går bra :P

Torbjörn sa...

Har faktiskt nollkoll denna gången, har missat alla deltävlingar förutom första.

Ass sa...

Våga tippa ändå :) Du måste ju i alla fall försöka försvara titieln!

Torbjörn sa...

Svårtippat denna gång. Hjärnmässigt säger jag:

1. Anna Bergendahl
2. Eric Saade
3. Salem Al Fakir
4. Timoteij
5. Darin
6. Jessica Andersson
7. Peter Jöback
8. Andreas Johnson
9. Ola Svensson
10. Pernilla Wahlgren

Hjärtmässigt vill jag nog att Ola vinner.