tisdag 20 juli 2010

Wheels and Wings

Dag: 1-3
Plats: Varberg
Antal mil: 25

Då var sommarens roadtrip igång och första stoppet blev Varberg. Det var dags för mitt livs första ordentliga raggarträff, Wheels and Wings.

En bild säger mer än 1000 ord sägs det så ni kan ju kolla in bilderna.

Vi hade ett litet missöde första natten då vi missat att haka på alla 4 hörnen på tältduken på toppen av tältet. Hade ju inte varit några problem om det inte börjat regna -men det gjorde det med besked! Åska gjorde det också riktigt ordentligt men jag skulle tro att några av grannarna faktiskt överröstade åskan :P Stackars Frida hade i alla fall oturen att få platsen under den ej fastsatta tältduken och vaknade upp av att hon hamnat mitt under ett mindre vattenfall.

Alla är ju inte helt planerande när de åker iväg på en sån här resa. Det där med att ha med sig skor, varma kläder, fixa sin sovplats, ha med pengar -sånt är inte så viktigt verkar det som :P

De andra hävdar att de varit på Wheels and Wings i flera år men de har faktiskt inte varit en enda gång -de har nämligen aldrig varit inne på området, bara festat utanför... Jag, Jesper, Jocke och Maya tyckte dock att var man där skulle man väl testa på det på riktigt och begav oss till området. Dock funderade det inte och få komma in 2 vuxna och 2 barn :S

Jesper hittade en t-shirt som tyvärr inte fanns i hans storlek :(


Ja vad ska man säga annars om en sån här grej... Det är ju riktiga orginal en del... Ja inte bara bilar utan även människor... :P

Min favoritbil var i alla fall denna cadillac:

Klassisk och läcker!

Sen var det återigen dags för fest ihop med övriga på parkeringen. Kubb han vi också med och Karlssons utklassade allt motstånd! ;) Det ser lovande ut till kubbturneringen! :P

Jesper hade lurat med sig två kompisar från Skövdetrakten och jag trodde först det var bitchen som var med:

Lika som bär!
Ja inte jag och Nils då utan Nils och Bitchen.

På kvällen drog vi runt på stan och kollade bilar, tappade bort varandra och liftade -sånt där som man gör :) Det planerade nattbadet ställdes in pga orkanvindar (nästan orkan i alla fall). Två av tälten hade rasat när vi kom tillbaka från stan och grannens tält hade helt blåst bort :D

Dagen efter blev det strandhäng i väntan på att bli körklara. Jag fick lära mig att min bikini endast är lämplig för solning och inte bad i vågor :S Aja, jag ville ändå blotta mig för främlingar... Ehh...

Ganska säker på att Maya slog rekord i klädombyte. Tror inte att hon hade samma kläder mer än två timmar någon gång... :P

Inga kommentarer: