söndag 13 oktober 2013

Stolpjakt - Runda 20, 21, 22

Vilken slitdag! Jag ville verkligen bli klar med Friska Karlstad-stolparna idag så jag hade siktet inställt på 22 stolpar, tyvärr fasligt utspridda :S Jag ville detta så gärna att jag offrade hälarna... Hade så sjukt ont på slutet att jag vaggade fram likt en pingvin :S Har nu två stora köttsår på hälarna :( VARNING! Det kommer bilder på dom längre ner... Det är ingen vacker syn...

En trevligare syn är såklart alla gula träd som finns ute i skogen nu, bland annat de vid skjutvallen.


Vet inte hur många spindelnät jag förstört på mina turer. Inte med mening då, oftast ser man de inte lika bra som här.


Passerade en lekpark och gladde mig åt att dessa fortfarande finns.


Ja för alla har väl haft en sån här traktor när de var små?! :)


När vi ändå är inne på fordon så hittade jag min egna transportfirma :)


Efter mycket slit så hade jag då alla 225 kontroller. Hade ingen med mig så jag kunde inte bjuda på någon hoppbild detta år. Men ni får en bild över Karlstad istället tagen från den sista stolpen.

(Varning, bilden efter denna är den äckliga!)


Fasligt skönt att vara färdig med Friska Karlstad nu! :) Speciellt eftersom jag inte kommer kunna ha skor på några dagar... Uhhhh... Inte kul :S


En mycket trevligare syn: 225 godkända kontroller :)


Landade på ca 44 timmar och 16 mil... Inte illa :) Det blir ca 7 km, 2 timmar och 10 kontroller per runda. Inga dåliga pass ändå :) Men dagens monsterrunda på över 6 timmar och 2,2 mil är inget jag rekommenderar! Dock så får jag nu trycka i mig hur mycket tårta jag vill med gott samvete :) Alltid något!

Runda 20
Kontroller: 8
Tid: 2 timmar 43 minuter
Avstånd: 10,1 km

Runda 21
Kontroller: 10
Tid: 2 timmar 55 minuter
Avstånd: 12,2 km

Runda 22
Kontroller: 4
Tid: 30 minuter
Avstånd: 1,5 km

Totalt
Kontroller: 225
Tid: 44 timmar 1 minuter
Avstånd: 159,3 km
Rundor: 22

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men dra å drit vilka skavsår, nog aldrig sett värre, fy fan, behövs nya skor kanske?

Ass sa...

Hehe, skorna funkar bra egentligen, men inte under så långa pass... Jag valde torra fötter och stora skavsår istället för genomsura, geggiga fötter med mindre skavsår... Det var nog dumt så här i efterhand...

Tidningsbudet (vet en del om skoskav...) sa...

Ta hand om fossingarna! De där ser ut att kunna utveckla sig till vätskande historier - inte kul. På med tofflorna och iväg till apoteket och inhandla zinksalva, kompresser (med glatt yta), mefix eller kirurgtejp, eller mepore (kompress och tejp i ett), samt koksaltlösning och LHP-salva för sårrengöring.