torsdag 10 oktober 2013

Stolpjakt - Runda 17

I gårdagens jakt på Friska Karlstad-stolpar passerade jag Frödingestenen (Gustaf Fröding) ute vid Alster. Till synes en "vanlig" hyllningssten med ett porträtt och en av hans texter.


Men på sidorna finns även figurer från hans alster porträtterade. Det här trollet är bara otäckt... Eller inte otäckt... Olustigt :S


Ser ni hur tungan hänger ut... :S Inte okej?!?


Det blir mörkt alltför fort om kvällarna nu :( Det ställde till problem vid kvällens sista kontroll när jag behövde in i skogen igen efter att ha tagit några kontroller i upplysta bostadsområden. Men jag kunde ju inte ge mig där med bara en kontroll kvar på tilläggskartan ståendes ca 50 meter från kontrollen! Det blev att sätta igång en ficklamps-app på telefonen och lysa in i skogen. Det var inte så himla enkelt att orientera sig när man inte såg varken långt eller brett. Tur att jag inte behövde längre in i skogen för då hade jag nog fått ge upp.

Aja, nu är i alla fall alla tilläggskartor klara! Hurra! :)

Runda 17
Kontroller: 11
Tid: 2 timmar 19 minuter
Avstånd: 10,9 km

Totalt
Kontroller: 191
Tid: 33 timmar 51 minuter
Avstånd: 141,1 km
Rundor: 17

2 kommentarer:

Maritta H sa...

hm.........hittade du några stolar ;)

Ass sa...

Haha, oups! Jag korrigerar rubriken :) Tack