måndag 21 oktober 2013

1 år med klickande

Igår firade jag och min systemkamera 1 år tillsammans. Jag tänker därför bjuda er på mina favoriter tagna med den. De flesta (troligen alla) har ni nog sett förut... Men vad fasen! ;)

Först en bild på stenbron här i Karlstad från mitt första försök att ta bilder med längre slutartid.

02 stenbron

Här från nästa försök när jag testade på ljusgraffiti.

03 astrid

Det blev fler vinterbilder än sommarbilder eftersom jag hade en liten svacka i mitt fotograferande under sommaren. Här Hjortkvarnsån och temat med lång slutartid fortsätter.

03 Hjortkvarnsån

Tillbaka i Karlstad och stenbron. Denna gillar jag mest för att jag tyckte det var så skoj med tanten som ställde sig och glodde på mig under tiden jag fotade :) En riktig linslus!

08 stenbro

Har även testat på att fota snabba saker, så som bilarna i Rally Sweden.

101 rally

Något enklare att fotografera saker som står still, som detta hus i närheten av Alsterns herrgård. Här har jag ökat kontrasten rejält.

063 hus

Även Bryggudden fick höjda kontraster på min grodperspektivbild.

16 bryggudden_fhdr

Sen har jag också testat på att leka med färginställningar och gjort om bilderna till negativ.

11 flygplan

Har såklart även fotat en hel del utan tanke på teknisk finess utan bara för det roliga :)


Då blir det dock oftast mobilen som åker fram, så de bilderna är inte lika många i det här inlägget.

Tysklandsresan var ju en succé som dokumenterades flitigt. Mycket gult på de bilderna.

27 utsikt

Vårens blommor fick jag också med mig på bild.

05 rabatt

18 vitsippa2

Utforskade hembygden ihop med kameran.

24 slottsparken

Smakade på hembygden också :)


Försökte mig på makrofotografering, något som var riktigt svårt, men roligt.

02 maskros2

Något annat som är roligt är mopperally! Min favorit bland alla mopeder är den tjusiga FS1an.


Har även försökt fånga Värmland på bild och åkt till diverse platser. Här även en värmlänning i bild ihop med utsikten från Tossebergsklätten.


Avslutar med en bild från ett trevligt besök i Hjortkvarn och Snöbäcken.


En bild som är mer rolig än bra, nog så gott att avsluta med! :)

4 kommentarer:

Sandor, Camilla + Ella sa...

Vi tycker nog att sista bilden är den bästa ;-)

Ass sa...

Haha, helt klart en favorit! :)

Lisa Eriksson sa...

Jag gillar alla blommor :-)
Och forsen, och så den där grabben högt upp på kullen var oxå fin :-)

Ass sa...

Tackar :)