söndag 6 oktober 2013

Fredrik hjärta Maria

I går var det dags att gå på bröllop. Då ska man ta någon snygg bild på sin outfit och dokumentera hur man ser ut. Det gick inte bra för mig och Elis... Inget blev bra... Tillslut så kom vi på att vi kunde gapa! Då blir det ju i alla fall en rolig bild! Bättre än inget :)


Nej, Elis har inte skräp på ögonlocket... Det är något som bloggen får för sig att lägga på bilden när jag lägger upp den...

Elis var inte bara bjuden som gäst utan skulle även vara bröllopsfotograf. Nervös som fasen, och det förstår jag! Inte så att man kan ta om bilderna om de blir dåliga...


Jag hjälpte till med lite fotoförslag... Hoppa! Fast det slutade med att strumpeband och blomdekoration åkte av... Inte så bra...


De stod så här :) Visserligen bara med en hand var, men det skulle ju hållas i klänning och så. Åter igen, bättre än inget :)


Ja jag var alltså med lite som alltiallo. Hålla den tjusiga höstbuketten, stå med paraply, bära grejer, försöka hindra att klänningen åkte i lera osv.


I alsters kyrka sa de ja till varandra och vigseln hade två riktigt bra grejer
De spelade disney på orgeln :) Lejonkungen, Can you feel the love tonight.
På väg ut ur kyrkan körde de en high five :) Så oväntat men roligt!


Sen var det dags för fest! Snittar och musikquiz började det med. Alla lag blev placerade vid bord, förutom mitt lag som hamnade i sofforna, så vårt gruppnamn var rätt givet ;) Jag är så fyndig! :P


Fanns en fräsig älg i lokalen... Den kommer jag nog återkomma till med fler bilder på sen när Elis hunnit gå igenom alla bilderna...


Efter middagen var det tävlingsdags igen. Jag skulle ihop med Elis slå in paket så snabbt som möjligt. Dock fick vi bara använda varsin hand. Slå in paket med den som lyckats tejpa fast sig själv i golvet när han slagit in presenter... Lycka till ;) Det här är resultatet långt efter alla andra var klara...


Sen hamnade jag i baren och serverade alltför starka groggar till gästerna :) Jag var dock så lättlurad att jag själv drack mina egna groggar... Så idag mår jag som jag förtjänar antar jag. Var rejält törstig kunde man se när jag gick och handlade i alla fall... :)


De där planerna jag hade med att komma ut i skogen idag... Nja... Det blev inte så mycket med det... Men kul var det igår :D

4 kommentarer:

Michelle sa...

Dina groggar ska man passa sig för...
Det har jag lärt mig den hårda vägen - Beershootervägen!

Ass sa...

Elis har köpt en beershooter som vi kan testa när du kommer på besök ;)

Maritta H sa...

Vilken fantastiskt fin brudbukett :)

Ass sa...

Passade verkligen årstiden :)