tisdag 29 januari 2013

Rensning

Försöker få lite ordning hemma på matfronten. Jag brukar vara ganska bra på att köpa hem saker, men så blir det liggande i frysen eller skafferiet länge, för länge :S Så det blir bara att kasta sen...

Igår körde jag en rensning och nu har jag stenkoll på vad jag har hemma och när det går ut. Lite nördigt att ha sån koll... Men skönt! Jag gillar ju ordning och det kan nog vara ekonomiskt bra att inte köpa massa saker som sen inte äts :)

Inspirerade då även Elis att gå igenom i alla fall sitt skafferi, och det var verkligen på tiden! Hittade sås som gick ut 2001! :-O


Det komiska i detta är inte bara att det har gått snart 12 år sedan det gick ut, utan att han faktiskt har flyttat flera gånger under den här perioden. Såsen har alltså fått flytta med! :)

Det ska bli spännande vad som kan hittas när han rensar kyl och frys... ;)

Inga kommentarer: