lördag 26 januari 2013

Filt

Jag är ju inte direkt förtjust i att städa. Det är ingen hemlighet direkt :) För att slippa städa alltför ofta så får inte Esse vara direkt på soffan. Istället får han ligga på sin egna filt på soffan (eller på mig såklart). Lättare att tvätta en filt eller rolla kläder än att städa en hel soffa.

Han är mycket medveten om denna regel även om han kanske inte följer den alltid... När han vet eller tror att jag inte ser så passar han på. Då ser jag oftast bara spåren av honom i efterhand.

Ibland kör han istället på taktiken att försöka närma sig soffan lite lite i taget... Jag ligger ju på filten... Nästan bara på filten i alla fall...


Bara lite över...


Han är ju slug... För han vet ju att jag inte har hjärta att säga åt honom när han faktiskt ligger på filten...

Sen efter ett tag (när jag kollar bort) förflyttar han sig helt till att bara ligga på soffan. När jag säger till så flyttar han sig så långsamt han bara kan :)

Undrar varför han så gärna vill ligga på soffan istället? Kanske är som för så många andra: Man vill ha det man inte kan få...

Inga kommentarer: