torsdag 10 januari 2013

Nedläggning av skolan

Åhnej, nu är det på gång att skolan i Hjortkvarn ska läggas ner. Det vore ju att döda orten på riktigt det! :(

Jag tror inte på namninsamlingar. Jag ser inte helt vilken påverkan de kan ha. Man bör istället komma med motargument och förklaringar till varför skolan behöver vara kvar. Motivera totala nyttan för samhället (och kommunen) trots att de går ekonomiskt back om man enbart tittar på skolan. Ja eller alternativt komma med förslag på hur ekonomin kan förbättras. Sen bör man även kolla på vad som är rimligt för barn att åka varje dag. Kanske det finns några lagar för sånt?

Men men, jag skrev under här ändå. Jag till och med bortsåg från stavfel och märkliga meningsbyggnader ;) Kan det hjälpa så vill jag ju såklart ha varit med och hjälpt till!

in och skriv på ni också!

Inga kommentarer: