lördag 5 januari 2013

Hur åker man till Tyskland?

Sitter och planerar året lite smått med resor och ledighet och det börjar redan fyllas upp med skojiga saker :) Eventuellt hockeybesök redan nästa helg. Sen blir det Linköping veckan efter det för både jobb och att fira Linas 30 år.


Sen är det större saker att planera. Varan-TV-festen. När ska jag ha den egentligen? Hade det varit Nile City-fest hade det ju varit 29 Maj, men nu vet jag inte...

Så ska jag ju till Michelle! :D Undrar om hon får hacka mycket korv där nere i korvlandet...


Men hur fasen ska jag ta mig dit?
Vad blir bäst?
Bila till Skavsta och flyga ner till Lübeck?
Bila till Göteborg och ta färja till Kiel?
Bila genom Danmark och ta färja till Puttgarden?
Vad är billigast?
Vad är roligast?
Eventuellt ska Jesper med också, då kanske något alternativ blir bättre än de andra?
Vill man kunna handla med sig massa grejer?

Någon som har erfarenhet av det ena eller andra och kan komma med tips?
Jag ska till norra Tyskland mellan Kiel-Puttgarden-Lübeck (A).


I Juni blir det tältande i mängder! Först midsommar följt av Bråvallafestivalen -Succé! Det känner jag på mig :) Tog faktiskt ledigt dagarna emellan för att inte vara helt död när festivalen drar igång. Konceptet "försemester" var ju lyckat förra året så jag hoppas att det kan bli bra i år igen.


Sen har jag inte kommit så mycket längre i planerandet men det är mycket jag vill hinna med. Hälsa på släkt och vänner överallt... Tänk om man vore så där ekonomiskt oberoende så man hade tid och råd med allt...

Sen har jag börjat klura på en större resa fall jag skulle börja spara till en sån. Jag har i alla fall lättare att spara om jag har ett mål. En 2 veckors till Afrika med 1 veckas safari och 1 veckas bad och sol. Det är ju dock inte gratis så då blir det att spara ett tag. Men förstå så kul att få uppleva! Se alla djuren samt att ha det gött i solen :) Jag vill se flodhästar!!!


Svårt att se att de ska vara så där farliga som det sägs...

Men nu rusade jag lite väl långt fram i tiden :) Kanske ska börja med att leva i nuet? Hockeylördag står på programmet idag. Först JVM-final hos Camilla och sen ut till LLA för en match mot Luleå -trevligt! :)

3 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Bila genom Danmark och ta färjan till Puttgarten, helt klart!
Om ni är två som kan dela på att köra tror jag det är det bästa. Passa på att ta bron mellan SE och DK.
Smidigt!

Tjoxen sa...

Lübeck är fint. Jag skulle nog också ta bilen, då kan du köpa sprit på vägen hem. Rekommenderer då Citti Markt utanför Lübeck!

Ass sa...

Jag är nog mest sugen på det faktiskt :) Men tråkigt om man ska åka själv. Blir det själv kan jag tänka mig att flyga.