fredag 23 april 2010

Särskrivning

Okej, ibland går det lite väl fort när jag skriver, ja och jag läser inte igenom så noga innan jag publicerar -så det kan komma med en och annan särskrivning... Men jag vet faktiskt vad som är rätt... Egentligen :) Tror inte att det sker såååå ofta heller... Hoppas jag... :S :D

I alla fall satt jag och Jesper på msn idag och sågade bland annat jos-skrivare och även de som särskriver fick sitt... Han hade hittat denna underbara text om särskrivningar:

"Är det då bara risken för missförstånd som är så farligt med särskrivningar? Nej, för personer med god läsvana bryts kända bokstavsmönster ned och läshastigheten minskas drastiskt. Ytterst irriterande. Att man dessutom framstår som obildad när man särskriver borde få de flesta att fundera över huruvida det är något man vill fortsätta göra."

Haha :D Läshastigheten minskas drastiskt :D

1 kommentar:

Torbjörn sa...

Sär skrivning is evil