onsdag 7 april 2010

Bröst

Jag börjar förstå mäns, eller ska vi säga pojkars(?), fascination för bröst! Igår på matchen råkade jag nämligen ut för ett par fladdriga manboobs -och jag kunde inte sluta glo! :-O

Det var alltså inte ölmageboobies, sådana som bara är stora, bulliga och skulle passa i en BH med stor kupa utan två taxöron som fladdrade för vinden, ja eller ska vi säga för stötarna, när personen i fråga sprang. Kunde inte sluta titta och förundras... De gungade nämligen i otakt -hur gick det till? Mina tror jag i alla fall studsar i takt men hans: Vartannat steg så åkte höger bröst upp och vartannat vänster... De var så tunna... Är det inte obekvämt att springa med dom så där löst? Inte direkt så att han hade sporttop...

Hmm... Ja och de som har ännu större måste väl också ha problem med det när de springer... Finns det sporttoppar för män? Kanske inte är så många med manboobs som springer är klart...

Mycket att tänka på här, helt klart! :)

4 kommentarer:

Rhöös sa...

Jag tror att en man med manboobs skäms väldigt mycket för dessa men att sen trä på sig en sportbh och gå in i männens omklädningsrum är nog tyvärr att utsätta sig för ännu mer plåga. Hur skulle blickarna och kommentarerna då att låta?

Stackars män med boobs. Det passar helt klart bättre på kvinnor. Och dessutom är det mer okej för oss att ändra på dem - lyfta, förbättra och dölja med diverse plagg. Helt accepterat liksom! Männen måste svälja stoltheten, tyst acceptera situationen och försöka gå vidare och hoppas att de försvinner efter tillräckligt mycket träning (och skumpande i otakt)

Ass sa...

Du har nog helt rätt i det du säger: Han tar det som en man och lever med det!? :)

Lisa Eriksson sa...

haha, ja vi lär inte få se många män med sporttop :D

Ass sa...

Jag får fortsätta glo med andra ord :D