tisdag 6 april 2010

Påsklov

Mitt påskaloooov var jätteskönt mitt påååååååskalov ska bli! Då är man leeeeeedig heeela långa dan!

Har funderat lite över hur jag nu ska sammanfatta mitt nästintill Internet-fria påsklov. I vanliga fall hade det ju blivit små inlägg varje dag -men många bäckar små bildar långt dagboksinlägg och det är ju så där att läsa... Men jag känner ändå att jag vill bubbla av mig :) Då kom jag på den geniala idén att köra dubbla varianter!

För er som inte orkar/har lust att läsa så mycket dagbok: Läs enbart det fetstilta nedan!

För er som orkar/inte har något bättre för er: Läs allt! ;)

Torsdag
Ja... Ni vet ju vad torsdagar innebär: Bara elände! Men nej, faktiskt inte bara denna dag! Stort! Fick nämligen sluta tidigt och kunde bege mig glad i hågen mot mor och Hjortkvarn två timmar tidigare än planerat. Sen började torsdagsgrejerna:
Min laptop fick för sig att inte hitta sina dll-filer och inte vilja starta alls. Baaaah!!!
Helt plötsligt sa det bara RITSCH och så hade min högra framlykta fått för sig att lämna bilen :S
Aja, jag ville ändå inte ha varken laptop, fungerande ljus eller en framlykta :( Röv!

Fredag
Vaknade som vanligt ganska tidigt, käkade frukost och satt och löste soduko. Kollar upp på klockan: Shit! Tjugo i! Jag måste ju dra nu!!! Skulle nämligen iväg på innebandymatch i Jönköping och skulle plocka upp folk i Linköping kvart i elva.
Kammade mig (nej, det gjorde jag faktiskt inte, jag satte bara på mig svettbandet), kastade in sakerna i bilen och åkte iväg.
Kollade på klockan: 9:02... Hmm... Har jag glömt att ställa om klockan? Nej, mobilen visar också samma...
Då hade jag åkt iväg en timma förtidigt :S Bra koll man har...

Det var i alla fall dags för kvalmatch till div 1 mot Östra med IBF och ja... Vad ska man säga. Det var ju inte ens nära en a-lagstrupp som ställde upp mot landslagsmeriterade motståndare. Vi fick knappt låna bollen och under första och andra perioden var jag inte över halva -trots att jag var center. Höll ändå nere siffrorna till 6-1. Ingen publikmatch, men men...

Mot nya mål: Kumla, via en matpaus hos mor. Pierre och Robin hade kalas i sin relativt nya lägenhet och det ville jag ju inte missa! Eller vänta nu, det var ju Robins kalas som Pierre bjöd folk till ;) Stök och härj stod på schemat och mitt i natten levererade jag och Robin en oförglömlig(?) musikshow med Robin på innebandyklubbsgitarr och mig på barstolsfotstödsskyddstrumpinnar!

Jocke -Varför låg du ensam på golvet för? ;)

Avslutade festen med Moulin Rouge -som vanligt när jag festar med Pierre. Vi testade rollspel och jag fick "äran" att vara Zidler :S :D

Vi är ganska lika...

Natten måste ha varit oerhört het -för jag vaknade upp svettig. Visade sig tyvärr att jag inte fått någon action utan det bara var så att Pierres rum låg på solsidan :S

Lördag
Satt och inväntade att bli körduglig och kollade klart på filmen som jag somnat ifrån natten innan. Hem till mamma för påsklunch ihop med lilla storebror+barn. Eller barn och barn... De klår mig lätt i den traditionsenliga brottningen -Men jag säger att jag låter barnen vinna...

Hann knappt svälja maten innan det var dags för påskmiddag hos syster med familj. Ja och visst skulle vi väl ha lite vin... Ja, och man kan ju inte sitta med tomma glas... Blev våldsgästade av två bröder+en fru så det blev ett riktigt hallabado! Det är slitsamt med många släktingar ;)

Natten var kanske inte jätteung när några av oss styrde kosan mot Pålsboda för "efterfest" med biljard och allsång. Fick även "chansen" att visa upp min oerhörda avsaknad av danstalang -Hurra :S Klockan 5 fick jag ändrligen sluta ögonen på kudden...

Allsång och dans hemma hos Mats

Söndag
Vaknade 8 :S Snark... Övertalade mor att komma och hämta mig och tro det eller ej, men på de knappa 2 milen från Hjortkvarn till Pålsboda lyckades hon samla å sig 16 bilar i släptåg... Eller i alla fall såg det så ut :)

Soffläge i några timmar innan jag tyckte att jag skulle straffa kroppen för alla dåligheter den haft för sig de senaste dygnen -så det blev en långpromenad innan det var dags för lek hos yngsta syskonbarnet. Ja det sistnämnda var inget straff då :) Vi hann med en hel del: Studsbullskastning, påskgodisjakt, smyckesaffärslek med mera med mera...

Spelade bingolotto -Vann inget :(

Måndag
Mer straffpromenad och sen en tur till syster igen för att äntligen göra min Kallesamling komplett igen! Hittade nämligen de två nummer som jag saknat hos mina kära systerdöttrar! De hade dessutom slutat prenumerera så de hade inget emot att bli av med dom -HURRA!!! :D

Sen var det hemfärd med de sedvanliga rutinerna: Marieberg och fylla ett par matkassar, käka korv i Årjäng och halvsova under den urtråkiga färjeturen...

Lite skönt att vara hemma igen och få vara för sig själv... Men ja... Längtar hemhem det gör jag redan igen!

Inga kommentarer: