torsdag 20 november 2014

Paris - del 7

Jag vet inte helt hur vi tänkte där på lördagskvällen när flertalet vinflaskor öppnades... Jag vet i alla fall vad vi inte tänkte på: Disneyland! Det var nämligen dit vi skulle dagen efter.

Med andra ord var det ganska trötta huvuden och härjande magar som tog sig till tågstationen och tåget som skulle ta oss en bit utanför centrala Paris.


Det kändes i alla fall oerhört bra att vara på plats efter tågresan :)


Numera finns det två parker och vi började med den nyare: Walt Disney Studios.


Vi knatade runt och gick in på några ställen utan att helt veta vad som skulle hända. Beskrivningarna av ställena var nämligen inte utförliga så det var svårt att veta vad som väntade.


Det kändes lite som att denna parken var mer för de yngsta besökarna och atmosfären var inte helt så som jag hade föreställt mig. Det ordnade dock upp sig i andra parken :)

Fanns dock saker även för äldre, så som denna bergochdalbana som körs helt i mörker :)


Så här ser man förövrigt ut när man åker karusell dagen efter kirfest...


Jag får erkänna att jag inte mådde helt bra... Men bättre än vad det ser ut på bilen i alla fall :)

Förstå besvikelsen när jag stått och skrikit mitt allra gällaste in i energibehållaren när jag inser att den var trasig :( Kände mig knappt dum alls...


Stannade inte i första parken så himla länge, utan vi vinkade snart hejdå till Walt och Musse.


But first, lets take a SELfie ;)

Inga kommentarer: