måndag 17 november 2014

Paris - del 3

Traskade runt i jakt efter en mataffär. Är ju alltid gött att ha lite att käka och dricka på hotellrummet, så vi tänkte fylla upp ett förråd. 


Gallerier och fiskhandlare hittade vi lätt. Gillar att fiskhandlaren pausade från sitt arbete för att posa på bild :)


Så här ser förövrigt tunnelbanan ut i Paris. Trodde faktiskt först att den var utsmyckad för att passa alla helgona-helgen, men så var det visst inte :)


Det är inte bara Austin Powers som alltid finns i bakhuvudet utan även Varan-TV, så när jag såg dessa hyllor blev jag riktigt nöjd! Det fanns ju juice, eller vin om man ville bli full! :)


Nu när jag ändå skriver skulle jag även vilja passa på att hälsa till den där Sting!

Nästa mål var Eiffeltornet, och på väg dit passerade vi armemuseet som har en drös med kanoner utanför.


Där hade jag gärna gått in och spankulerat runt bland historierna om bland annat andra världskriget och för att se Napoleons grav, men eftersom det troligen hade tråkat Lisa sönder och samman fick jag spara det till en annan gång.


Det verkade som att den långa gatan som började/slutade vid museet var något som man skulle fota, så jag gjorde det, utan att riktigt veta varför... Kanske den är känd för något... :)


Andra sidan av museet var inte heller så illa med sin guldiga kupol.


Nämnde jag att vädret var fantastiskt? :)

Inga kommentarer: