onsdag 12 november 2014

Interstellar

Känns som att det var riktigt länge sen jag var på bio, men efter alla hyllningar Interstellar fått så tyckte jag att det var dags igen. Den ligger just nu på 9,0 på imdb så jag hade såklart väldigt höga förväntningar på denna rymdfilm.

Kort version: Jorden börjar bli obebolig och det kommer snart inte finnas någon mat kvar. För att mänskligheten ska kunna överleva behöver de/vi hitta en ny planet att bo på. Detta ska ske genom att skicka ut ett gäng modiga rymdresenärer på en resa, genom ett maskhål, till en annan galax, med vetskapen att de kanske aldrig kommer tillbaka till sina familjer.

Filmen är nästan 3 timmar lång, men det var ingenting jag kände av. Kollade inte på klockan en enda gång och det i sig är ett bra betyg. Vill inte avslöja för mycket, men jag kan förstå att den har fått 9 i betyg, så se den :)


Alla måste titta...

Inga kommentarer: