söndag 23 november 2014

Paris - del 10

Relativt pigga efter välbehövlig sömn begav vi oss iväg sista dagen för att utforska mer av Paris.


Det finns många gamla maffiga byggnader med imponerande detaljer.


I London ska man ju fota bussar, så jag tänkte att det var bäst att jag gjorde det här också :P


På väg till Notre Dame får man inte hålla handen...


Spännande, skulle vi få se Quasimodo?


Imponerande byggnad både utanpå och inuti.


Vilka fönster!


Skaplig takhöjd...


Igen, svårt att föreviga...


Åk dit! :)


Ingen Quasimodo i kyrkan...


Hade kunnat gå där mycket längre och även gått upp i tornen för att se alla figurer utanpå bättre, men det prioriterades bort för att vi säkert skulle hinna med allt vi ville hinna med sista dagen.


Svårt att förstå hur sådana här enorma detaljrika byggnader kunde byggas förr i tiden, och varför byggnader idag är så tråkiga...


Undrar fall jag ska skaffa mig några vattenkastare att ha på huset...


Inga klockor som spelade under tiden vi var där tyvärr.


Om de ens brukar användas, det vet jag inte är klart :)

Inga kommentarer: