onsdag 12 november 2014

Glufsande katter och Afrika

Vissa stunder går det hur bra som helst att ha tre katter! Dessa stunder innefattar oftast skinka eller torsk...


Då går det så bra så att vara precis vid varandra...

Så galet stor Esse ser ut här! :-O Det skiljer visserligen ett år (Esse 8,5 och Grisen och Morran 7,5), men alla tre är ju fullvuxna.


Idag visade det sig att det inte behöver vara torsk eller skinka för att allt ska vara frid och fröjd. Räkor visade sig gå precis lika bra :)


Jag skulle förövrigt hjälpa till med maten idag och skalade mitt livs första räka. Fy fasen vad äckligt! Massa kladdig rom som man geggar runt med och sen ska det dras bort bajsrand. Uhhh! Jag förstår inte de som vill äta sånt som man precis dragit bort en bajsrand ifrån... Urk...

Hade födelsedagsmiddag för Elis pappa idag och han visade bilder från sin senaste resa i Namibia. Kan väl låta som tråkigt att sitta och kolla på semesterbilder, men i detta fallet: inte alls! Nu är jag sjukt sugen på en Afrikaresa! Jag vill också se flodhästar och andra djur!

Dags att skrapa triss igen...

Inga kommentarer: