tisdag 18 november 2014

Paris - del 5

Efter att ha fyllt på magarna på en uteservering stod Triumfbågen på programmet.


Kikade på den maffiga stenklossen och även den okände soldatens grav.


Läste texter som vi inte förstod...


Jag hittade ett glas som jag vågade gå ut på och fick därmed revansch från Eiffeltornet! Nästan i alla fall ;)


Sedan vandrade vi vidare på Champs Elysees som var lite för folkfylld för att passa min smak.


Efter ett tag såg vi en kändis. Ja inte för att vi vet vem han i solglasögonen är, men han följdes av ett tv-team och folk sprang fram för att få autografer och för att ta bilder ihop med honom. Någon som vet vem det är?


Hade fått lite tips på vad vi borde besöka på Champs Elysees och Sephora var ett av tipsen, men nja... Sminkaffär... Inte helt min grej, så där gick vi inte in.


Inte heller gick vi in på Renaults utställning+restaurang, men vi såg det :) Kändes lite märkligt med bilaffärer mitt bland övrig shopping.


Här var första affären jag var lite sugen på att gå in i, men jag fick inte med mig Lisa :P


Stod några fräsiga bilar längst med gatan, men denna hade haft lite otur och blivit skrapad.


En affär blev det i alla fall, men märkligt nog kom jag ut därifrån utan att ha köpt några sneakers :P


Gäller att skynda sig och fota Triumfbågen under tiden det är grönt.

Inga kommentarer: