måndag 24 mars 2014

Vardag

Antar att det inte finns någon som brukar vara inne på instagram som har missat trenden där just nu:
Att utmana varandra att lägga upp fem vardagsbilder.

Jag kan tycka att tanken är god, att man får se personers vardag istället för de lite mer speciella tillfällena, för det är trots allt det som läggs upp, även om folk hävdar att de "alltid lägger upp bilder från sin vardag". Det är skillnad på sådant som händer under en vardag och sådant som ÄR vardag.

Tyvärr verkar inte alla förstå vad vardag är...

Enligt mig bör man då lägga upp bilder på sådant som man upplever nästintill varje vardag. Då blir jag irriterad när folk lägger upp andra saker och kallar det vardag! Okej, jag borde inte bry mig... Men jag har så jäkla svårt för när folk inte följer instruktioner... Hur svårt ska det vara?

"Myssöndag ute vid stugan med korvgrillning" - Bild på tjusig vy
Okej, är det din vardag verkligen? Du åker ut till stugan nästan varje dag och grillar korv?
Trevligt om det är så! Jag tvivlar dock...

"Utekväll med bästa @valfrittkvinnligtnamn" - Bild på öl/drink
För det första borde det vara förbjudet att använda ordet bästa. För det andra: Om det är vardag att gå ut och dricka -då har du problem :S

"Dagens middag" - Bild på pretentiös middag med tjusig dukning
Om det stämmer imponeras jag över detta engagemang gällande matlagning varje dag och att det äts vid ett dukat matbord... Själv äter jag oftast mat lagad av halvfabrikat framför tv:n under vardagarna...

I alla fall... Jag ska försöka släppa det nu :)

Bjuder er i alla fall på mina fem vardagsbilder.

Kattlådan ska tömmas... Flera gånger per dag...


Att ligga i soffan och dega framför tv:n iklädd mjukisbyxor... Skön vardagsrutin! Men jag skulle gärna slippa alla katthår...


Det känns som att det så gott som alltid är något fiskeprojekt igång hemma. Det ska göras skruvar, gjutas jiggar, tacklas med mera...


Tog imorse på mig mina troligtvis mest använda byxor... Slitna så det förslår... Tackar mor för lagningen i alla fall så att de fortfarande kan användas -de är ju så sköna! :)


Hade tänkt att avsluta med en bild på hockey. Ja det är ju inte vardag alltid, även om det oftast är match 3 gånger i veckan under säsong... Men just nu är det faktiskt hockey i någon form varje dag.

Men det kom saker ivägen... Ja och nog hör de här tre till min vardag, så den här bilden fick det bli ändå :)


Liknar det er vardag? Eller åker ni ut till stugan och äter korv innan ni åker hem och äter lyxmiddag vid matbordet för att sen gå ut på kvällen och festa? ;)

1 kommentar:

Maritta H sa...

Så himla bra skrivet :)