torsdag 13 mars 2014

8 år, play in & husköp

Började idag på mitt nionde år på jobbet... 
Stort!? Eller är det bara ett tecken på att jag börjar bli gammal? :S

Förövrigt anser jag att play in i SHL som den är utformat nu inte funkar alls! Man ska inte kunna komma trea från slutet och ha chansen att vinna SM-guld! Ja och vad är det för jäkla tomte som har hittat på att matchgången ska vara borta-hemma-hemma för det högst rankade laget? Värdelöst! Är ju ganska troligt att de då får spela andra matchen med kniven mot strupen :S Oerhört tacksam att Färjestad slapp detta alltså...

Vilka lag går vidare från kvartsfinalerna då? Jag säger (och hoppas):
Skellefteå-HV71
Frölunda-Linköping
Växjö-Luleå
Brynäs-Färjestad
Sen slår Färjestad ut Skellefteå och vinner hela skiten efter att ha vunnit mot Luleå i finalen! Okej, det sista är väl lite väl mycket önsketänkande... Men man lever på hoppet! 

Annars då? Letar hus... Fortfarande... Kommer knappt ut några tyvärr. Ja och av de bra som kommer ut så känns det som att alla försvinner innan den egentliga visningen nu :S Det är verkligen säljarens marknad. Men jag förstår inte helt varför de vill sälja innan visningen! Vill de inte ha så mycket pengar som möjligt? Jag vet ju att det inte är löjligt höga bud de får som de godtar. Vill de så gärna undvika visning för många personer? Får de pengar under bordet? 

Less på det i alla fall... Så nu börjar jag också tjata till mig tidigare visningar... Vilken bra spiral det blir... 

Inga kommentarer: