tisdag 11 mars 2014

Spelhelg, en återkommande success

Efter jobbet i fredags gjorde jag något jag skulle råda er andra att undvika: Jag åkte och storhandlade mat en fredageftermiddag. Det var jag inte ensam om att göra... Men men, under en spelhelg går det åt mycket mat för att orka hålla igång, så jag hade inte så mycket val. Jag har nog förövrigt bara handlat så här mycket mat på en och samma gång en gång tidigare och det var inför midsommar 2011.


Gästerna trillade sedan in och både Emmelie och Magda hade godsaker med sig. Emmelie stod bland annat för sjukt goda bullar bakade på surdegsbröd och Magdas tårta hade innan de åkte sett ut så här:


Imponerad över temat och detaljrikedomen.


Det var dock ett problem. Tårtan såg inte alls ut som ovan när den väl kom fram till mig, då hade den nämligen smält en massa :S Dagens tips blir därför: Transportera inte tårta på ett säte med stolsvärme på...

Emmelie såg lite förändrad ut... Tror hon hade gjort något med håret?!


För några dagar sedan fick jag ett pingisset i present och det skulle självklart invigas under spelhelgen! Köket gjordes om till pingisrum och även fast det blev minipingis så blev det riktigt bra och roligt :) Tavlan trillade bara en gång dessutom... :P


Emmelie och Magda gav Probotector ett försök, något som kanske inte skulle klassas som en succé, men det var i alla fall underhållande :)


Boris var inte så intresserad av tv-spelet, han var mer intresserad av kattmaten... Så han la sig närmare... och närmare... Slickade lite på utsidan skålen... :)


Esse var inte helt nöjd över att inte få ha sin mat i fred...


Som sagt så gäller det att ladda ordentligt med mat för att orka en spelhelg, så jag bjöd på en rejäl hotellfrukost.


Diskmaskinen gick nästintill konstant hela helgen. 8 personer genererar mycket disk...

På tal om disc så åkte vi även ut till Skutberget en sväng så de som ville fick kasta plast.


De som inte ville köra discgolf roade sig istället vid lekparken.


Magda hittade en gunga som var precis lagom stor :)


Boris var mer intresserad av vad som kunde finnas i sanden...


Emmelie hade lite problem med gungbilen... Man kan ju undra om hon verkligen har körkort?!


Bocciaspelet var med och vi testade att köra både på grus och gräs.


Tyvärr visade det sig vara ett skitspel, för jag var inte alls bäst :S


Tur att jag i alla fall är bra på att åka kana :)


Ja och på att vara spindelmannen ;)


Våren är på ingång...


Mysiga Boris :) Jag behöver ha en hund!


Det här lär vara helgens bästa bild :D Jesper har precis kastat iväg med sin "strong hand". Den är alltså starkare än både hans vänstra hand och den minihand som växer ut ur magen på honom :D


El-chockspelet var smärtfullt och oerhört stressande... Man får alltså inte trycka för tidigt, innan den gröna lampan lyser, för då får man en stöt. Ja och samma sak om man är sist med att trycka... STRESS!!!


Gjorde ett försök att omvandla bamses honungsjakt till ett dryckesspel där man samlar klunkar istället för honungsburkar, men det blev inte helt bra - i alla fall inte med så många spelare som vi var. Får testa det en gång till med färre spelare och se om det kan funka bättre.


Efter det öppnades baren. Det bjöds på allt från sprit-tetra till baccardi razz.


Lite extra glada var vi sedan redo för melodifestivalen, men det resultatet vet ni ju redan...

Efter det kände vi att det var dags för kirbingo, så shotsglasen och absinten åkte fram.


En given succé? Ja det verkade Jocke tycka i alla fall :)


Helgens mål var att försöka varva Super Mario Bros 2, men vi misslyckades :S Fick nöja oss med 3:an... Nästa spelhelg... Då...

Söndagen såg ut att bjuda på solsken och trevligt väder. Så var det inte :S Solen sken visserligen men det blåste något förfärligt! Med andra ord blev den fisketur vi tänkt oss betydligt kortare än vad planen från början var.


Ja och inga fiskar fick vi heller. Avslutade helgen med att äta oss sprängmätta på tacos. Bra slut! :)

Inga kommentarer: