lördag 29 mars 2014

Power Cup

Det har gått två månader sen jag tränade sist... Okej, jag har spelat två korpmatcher under den tiden, men ja, som ni kan förstå så är jag inte helt i form (för att säga det snällt) :S

Idag var det dock dags för cup! :) Frågan var alltså: Kan man vila sig i form?


Njodå, när det är korpnivå, matcherna bara är 1*15 minuter och det bara är 4 matcher i gruppspelet så fungerar det i alla fall ok :) Gillar upplägget på den här cupen. Matcherna spelas nämligen gruppvis i hallarna så det blir väldigt koncentrerat: Match-Vila 1 match-Match-Vila 1 match-Match-Vila 2 matcher-Match
Gruppspelet är alltså över på ganska kort tid så man slipper hänga i hallen hela dagen (om man inte vill).
Sen är det ju visserligen många grupper, så det tar ju sin tid i alla fall totalt... Men för de enskilda lagen tror jag det är mycket bättre såhär.

Om vi skulle gå vidare eller ej avgjordes i vår grupps sista match (mellan två av våra motståndare). Oavgjort räckte för oss men det såg mörkt ut :S Det lag som inte fick vinna hade ledningen länge... Men i sista minuten letade en boll sig in och vi får därmed se fram emot(?) en tidig match imorgon bitti...

Dagens lyx: Jag fick ett eget omklädningsrum! :) Fick låna domarnas efter att ha efterfrågat om det fanns någon möjlighet att få duscha utan att få alltför många som tittade. (Ja jag är nämligen ensam tjej i cupen.) Då får man väl stå ut med att det var ett fönster in i rummet :P


jaha, då är det bara att vädra allt inför imorgon då... Ja för man kan ju inte tvätta eller ta andra kläder imorgon bara för att man spelar på hemmaplan! Då vore det ju inte cup ;)

Inga kommentarer: