söndag 2 mars 2014

Ö-vik tur och retur på 12 timmar

Igår skulle jag och min matchtröja på äventyr. Vi blev upphämtade av Micke och begav oss tillsammans till Karlstads flygplats.


Skrattade gott åt denna skylt som satt uppe på flygplatsen :) Värmland... :D


Vi skulle flyga upp till Örnsköldsvik ihop med Färjestad för att se deras match mot Modo. Där var de, på andra sidan glaset... Vet inte om det var vi eller dom som var apor i bur... Blev lite märkligt alltihopa...


Vi flög lite otippat med ett estniskt flyg.


Laget längst bak och vi fans framför. 48 fans (tror jag) varav endast 3 var tjejer... Gillar den lipande killen förövrigt :P


Jag hade ju fått byta väska inför resan. I vanliga fall brukar jag ha min Fjällräven Kånken-ryggsäck. Det gick ju inte för sig!


Eftersom det var en hel del tid kvar tills matchen skulle börja passade jag på att träffa Johan en sväng. Blev en burgare på Bishops eftersom alla andra ställen vi försökte på var fullbokade. Verkar väldigt poppis att käka ute innan matchen i Ö-vik. Eller så var det våra tröjor de inte tyckte om...

Knatade runt i hallen och kikade lite innan matchstart. De har onekligen fostrat många stjärnor...


Såg ut som att jag redan hade varit där förövrigt :P


Det var dock rester från förra helgens melodifestival, om jag nu inte gjort något i sömnen...

På tal om apor i bur så var det lite så det kändes där vi stod inhägnade och inklämda längst uppe i hörnet.


Sjukt nervös match! Lika nervös som pausunderhållningen var udda :) Magdansöser(?) på is?


Bara ledning med 1-0 -då vågar jag knappt titta när klockan närmar sig 60 minuter. Det vore ju inte första gången som vi tappat poäng med bara sekunder kvar...


Men vi fick jubla tillslut :) Ofantligt viktig match nu när det börjar dra ihop sig. Dock skulle jag inte vilja påstå att det var en match som vi ägde på något sätt. Men vi hade en målvakt i högform och Modos PP var under all kritik!


Tyvärr känns laget för svagt för att ta SM-guld. Om de tar guldet så utmanar de nästan Kalla om bragdguldet ;) Men jag hoppas såklart! Alltid! Kul när det äntligen drar ihop sig!


J20 (som får åka buss istället) var på plats och skulle möta Modo idag. Det var fasligt skönt att vi inte behövde åka buss hem mer än till flygplatsen. Bussåkandet är något jag inte saknar från div1-tiden med FCL!


Så satt jag till slut vid min gamla favorit Wallin :) Ja jag till och med sov vid honom ;) Hoppas Elis kan förlåta mig :P


3 oerhört viktiga poäng som sagt. Nu har vi allt i egna händer! 3 matcher kvar. Vore ju oerhört skönt att inte behöva kvala in till slutspelet...


Förövrigt tycker jag inte helt om det här att även lag 9 och 10 har chansen att ta sm-guld. Om nu Färjestad skulle hamna på den positionen är jag såklart tacksam över att vi fortfarande skulle ha chansen MEN därmed inte sagt att jag tycker att det borde vara så. Förstår tanken med att hålla serien levande längre. Men då vore det bättre med färre matcher istället. Räcker det inte att möta varandra 4 gånger istället för 5?

2 kommentarer:

Tidningsbudet sa...

Du skriver så intressant och roligt om dina sportäventyr att t o m en såpass sportointresserad person som jag har nöjsamt utbyte av det. Tack!

Ass sa...

Hehe, kul att man kan underhålla :) Tack själv!