måndag 10 september 2012

Mauserskytte

Då den årliga k-pisttävlingen numera är flyttad från Karlstad till Filipstad fick jag istället åka upp till skjutvallen i Hjortkvarn för att få se "kändisar" skjuta. Jag vet inte vad det är, men det är något som jag tycker är vackert med skjutbanor på något sätt...


Gevärspipan, den tämligen oanvända vägen som slingrar sig ner, skjulen, tavlorna, siffrorna ovanför...


Jag tycker det är nog svårt att ligga och skjuta...


Kanske är det en nostalgikänsla som gör att det hela känns vackert?!


Hittade en stor trollslända som gjort sitt. Eller jag vet inte om den är så stor i trollsländemått mätt?! Den kändes i alla fall fasligt stor :)


Blir sugen på att testa skytte igen i alla fall! Nästa år! Då ska jag allt skjuta en gång! Jag är ju ändå medlem i skytteföreningen :)

Inga kommentarer: