lördag 15 september 2012

Friska Karlstad (igen)

Inte så många veckor kvar nu av Friska Karlstad och alltför många kontroller kvar att hitta. Eller ja, man måste ju inte hitta alla... Men det har jag ju bestämt mig för, så det ska jag bara :P

Då ska man bara ha tid och dessutom ha vädret med sig... Är ingen höjdare att härja runt i skogen i regn faktiskt och på kvällen blir det mörkt så tidigt :S

Idag hade jag tid plus att solen sken från klarblå himmel så jag gav mig ut på en dubbeltur. Först en runda på 6 km innan det blev en paus för bananer och yoghurt vid affären. Sen ytterligare 8 km efter det. Kanske låter långt, men att gå är ju inte så farligt jobbigt som att springa även om det är i terräng man traskar.


Betade av en drös kontroller så nu har jag totalt 134 av 200. Hoppas på okej väder imorgon också så det kan bli någon mer vända.

Som sagt: Gött väder!


Fast området jag gick i idag var rätt slafsigt. Inga direkt fina vyer (om man inte tittade uppåt). Mycket lera och lortigt vatten...


Herr Flugsvamp hälsade jag på en sväng.


Inga matcher på Ilanda IP när jag gick förbi.


Skönt med sommarvärme på hösten :)

2 kommentarer:

Kristina sa...

Då får du göra "Friska Grums" då ;-) Tror dom startade igår faktiskt :-D Verkar lockande måste jag säga... måste bara kolla upp hur barnvänliga promenadstigarna är.

Ass sa...

Håll gärna utkik efter en karta åt mig :-) I Karlstad är det iaf olika svårighetsgrad så man kan ta några, och man måste inte ta alla :-) Kanske vi kan ta någon gemensam runda?! :-)