onsdag 19 september 2012

Mariebergsskogen

Tog en tur i Mariebergsskogen igår. För er som inte vet är det en park och ett skogsområde inne i Karlstad där det finns några få djur och ett gäng med promenadstigar. Finns även café, restaurang, kiosk, minigolf och sånt.

Efter besöket undrar jag nu: Varför luktar getter så illa? (Det var lika illa som den där kamelen jag och Jocke klappade på när vi var till Kolmården i våras.) Vad är det för speciellt med den här sorten som har olikfärgade horn?


Solen var på väg ner men letade sig fortfarande in mellan träden.


Traskade ut på spången ut i vassen mot dagens mål.


Fågeltornet! Tanken var att klättra upp där och spana och ta några bilder.


Vilken besvikelse när det var avspärrat :(


Någon/Några hade fått för sig att elda upp tornet så man kunde bara klättra upp en våning. Att folk inte kan låta saker vara i fred... :(


Blev några schyssta vyer ändå. Glödande moln över Orrholmen.


Lila bommulstussar över skogen.


Undrar även en annan sak: Är det vanligt med sådana här siamesiska tvillingtallar? Jag kan inte komma på att jag sett det tidigare.


I alla fall inte sån här siamesisk trillingtall! Vad är det i jorden här i Värmland egentligen? :-O (Kan inte höra/säga/skriva ordet siamesisk trilling utan att tänka på Varan-TV :D)


Sist ut en av banorna på minigolfen :) Haha, den gillade jag! Fick mig att vilja spela!


Bollen kom sen ut genom juvret :)


Får bli en runda nästa säsong!

Inga kommentarer: