onsdag 19 september 2012

Kolmården - Delfinshow

Sist men inte minst, Kolmårdens ansikte utåt: Delfinerna!


Jag var rätt nöjd över att det denna gång inte var en skrikande pirat som höll i showen utan den var lite lugnare och mer informativ. Är det ett tecken på att jag börjar bli gammal att jag inte uppskattar det "skrikande underhållande"? :S


Med mobilkamera/digitalkamera är det rätt hopplöst att försöka ta bilder där inne. Men med de rätta grejerna går det bättre.

Markoolios del i det hela detta år var inte heller så farligt gapig som tidigare. Det gillas!


Vem har inte drömt om att få simma med delfiner?


Jag har tillslut förstår varför Flipper hette Flipper! :-O Det är nämligen så att fenan heter flipper på engelska. Så långt har jag aldrig tänkt...


Kanske även ni lärt er något nytt nu?! Eller troligen är det nog bara jag som var lite efter... :)

Inga kommentarer: