onsdag 31 augusti 2011

Sommaren 2011

En sak som är dålig med att jag inte längre är kvar i Norge är att jag inte får lika mycket inspiration till bloggen. Jag menar märkliga saker som jag kan rapportera om och saker som gör mig arg och irriterad, ja för de bittra och arga bloggarna är ju roligast att läsa :P

Tänkte istället roa mig med några sådana där bloggfrågor -mest bara för att ha något att skriva...

Sommaren 2011

Aldrig gjort förut:
-Var med på mitt livs första mopperally :)


Besökta länder:
-Blev bara Sverige och Norge i år och Norge var jag i stort sett enbart och vände i. Hemmaplan är det bästa! Här åkte jag dock runt en del (som vanligt) :)

Saknat sommaren 2011 som önskas sommaren 2012:
-Brännbollsgrilltältfest i Svennevad
-Vinst i kubben


Största misstaget:
-Säga "Men jag kan ställa upp!" när Tobbes flytthjälp ställde in samma dag som flytten skulle gå. Lite för snäll i förhållande till mitt välmående där... Men men :)

Sjukdomar och/eller skador:
-Egentligen inte sjuk, men under waranbehandling


Bästa köpet:
-Mina rubikskubsljusstakar :P


Största utgiften:
-Det är väl bensin som alltid...

Glädjeämne:
-Mycket alltså... Jag är ju oftast glad :) Men att träffa Emma för första gången på 10 år var nice :D

Sommarens låt:
-Får jag inte välja hela In Flames-skivan så får jag nog säga bara Ropes... Eller Liberation... Eller om jag ska gå ifrån In Flames: Avenged Sevenfold - Afterlife

Humör:
-Jag skulle väl inte påstå att jag varit direkt ledsen, men bättre somrar jag har haft är klart... Men jag är mycket nöjd ändå :)

Gjort för lite:
-Åkt moppe! Stackars Rataxes fick inte åka så mycket som jag tänkt :(

Gjort för mycket:
-Pendlat till Karlstad. Hade varit roligare att inte vara lika mycket vårdcentralsstyrd.

Midsommarafton:
-Tältandes i Breven. Det blir inte bättre än så.


Kär:
-Räknas olyckligt?

Förhållanden:
-Nere på 0 igen. Nu är det som det brukar ;)

Sommarens bok:
-I år har jag faktiskt läst en bok! :) Stort! Så jag får ta den: Floden blev mitt liv -men jag vet inte vem som skrivit den är klart... :S

Största musikaliska upptäckten:
-September var faktiskt kul att se live! Det trodde jag inte...


Önskan som slog in:
-Tobbe flyttade till Karlstad :)

Önskan som inte slog in:
-Åka till Finland
-Se Ölandsbron

Första semesterdagen:
-Åkte till Norge som flytthjälp :S

Sommarens stil:
-Lugn & familjär :)

Välmående:
-Chattande
-Släkthäng


Saknat:
-Linköpingsligan. Hann inte umgås så mycket med dom som jag velat :(

Bästa nya människorna:
-Håller mig till gamla godingar främst, då kan det bara inte bli dåligt :)

Sommarens sötaste:
-Esse när han sitter och väntar på att jag ska lägga mig ner i soffan så han ska få gosa :)

Sommarens hetaste:
-"Camillaveckan" med strandstek i Karlstad :)


Sommarens stora kärlek:
-Kanoten! Hur bra var inte vår paddlingstur!? :)


Sommarens besvikelse:
-Vädret :( Var det en bra vecka på hela sommaren eller? :S

Sommarens bästa:
-Får nog säga paddlingen där med. Det var så härligt :)

2 kommentarer:

Zäta sa...

Ursäkta men var inte du i Danmark på jobb? :-)

Ass sa...

Observanta följare jag har :) Men det räknas inte ;) Jag räknade bara semestern nu (+en fråga om midsommar)...