torsdag 11 augusti 2011

Ångbåtstur

Mycket släkt blev det igår! Började med att åka till Finspång för en ångbåtstur med mor, morbror+fru, moster+familj och en bekant till mostern.


Åkte med Kristina från Finspång på Skuten ut till Dovern och så vidare till Glan där vi vände.


Där rundade vi den här ön där skarvarna satt som i någon skräckfilm och hade förstört trädet.


Inte så naturskön bild men gillar den ändå -om nu inte Skärblacka varit med i bakgrunden ;) 

Vädret hade väl kunnat vara lite trevligare men som tur var så regnade det i stort sett bara när vi hade matpaus i en näckrosdunge.


Monica och mamma stod för underhållningen (som vanligt?). Det var det här med kameror som var problemet...

Monica skulle försöka ta en bild på en vattenskoter men den åkte för fort och så skulle det zoomas och ja... Det blev inte bra :P Fick med änden på någon bild, bara toppen på någon och nederdelen på en annan -så kanske om man sätter ihop alla att man skulle kunna få ihop en skoter ;)


Sen på väg tillbaka kollade de igenom bilderna och hittade en främmande man de tagit kort på. 
"Vem är det här jag tagit kort på?"
"Nej jag vet inte."
"Kan det ha smugit sig på någon?"
"Ja det måste det ju ha gjort för jag vet inte vem det är!"
osv.
Hur nu någon skulle kunna smyga sig på båten när vi åkt... 
I alla fall så fick vi andra kika och det var ju min mosters man på bilden... Dags för synkontroll på tanterna tror jag allt ;) 


Så en egobild också såklart ;)

Inga kommentarer: