onsdag 17 augusti 2011

Vi har så mye gurka

Det växer ordentligt i stora storebrors växthus! Jag har nog aldrig sett så här stor gurka...


48 cm gick åt när det var släktkalas på gång. Eller kalas och kalas... Släktmiddag kanske :) Men var var Pierre?!?


Pålsbodingarna kom på besök och vi gottade oss i massa mat (men man fick inte gå 3 gånger!) innan det skulle ätas ännu mera godsaker. Jag trodde att gränsen var max 4 negerbollar men det var visst det dubbla... Nu går mor och oroar sig över gossarnas magar... Borde väl inte vara något att oroa sig för? Havregryn är väl nyttigt?! Det brukar hon ju i alla fall hävda... ;)


Robin och jag fick sitta vid barn/singel-bordet. Vi ville ändå inte sitta vid de andra...


Tillslut (trots Croms provocerande saker - så som att prata :) ) så klarade Lovisa den svåra pysselgrejen att få fyra kulor att ligga still i fyra hål på en lutande platta :)

Trevlig middag! Men jag är så mätt att jag inte ens kommer orka fruktsallad ikväll... Då är det illa!! :S

Inga kommentarer: