lördag 30 juli 2011

Mopperally

Jag var verkligen fel ute idag:
Jag var tjej (dock skönt/ovant att det inte var kö till damtoan :) )
Jag hade en eu-moppe
Jag hade en moppe från senare än 95
Jag hade automat
Jag hade converse
Jag hade inte ölmage

Men men, jag hade i alla fall en moppe och det är väl det som räknas. Hade dock varit roligare att ha kvar gamla fs1an... Den var go den! :)


I alla fall så tog jag Rataxes och styrde upp på 51an mot Pålsboda och satan så irriterad jag blev! Kan inte folk köra om utan att slicka backspegeln? Det lönade sig att INTE hålla åt sig till kanten för då som först tog de ut svängen och de körde om som folk... Hmpf...

Får man ta hunden med sig på rallyt? Ja det får man :)


Alla bilder finns här men här är en på mig och Rataxes. Jag borde haft träskor!


Det fanns 3 regler:
Rallyt är nyktert och drogfritt
Man måste ha hjälm/huvudskydd
Man måste ha broms -och då inte träskobroms :)

Jag tyckte det var riktigt skoj och trevligt att åka runt och svara på frågor (för det hela är som en tipspromenad på moped) och härja med folk :) Känns dock som att jag hade en sträv yta med damm i munnen efteråt eftersom jag åkt och smilat hela vägen bakom andra mopeder :) Ja och tydligen så var jag lite hungrig också eftersom jag försökte äta två flugor :S

Var även delmoment där man skulle lyckas kasta däck och få dom att landa runt störar och att få en cylinder att landa och stanna innanför en triangel. Svårt...




Hem åkte jag över Kilsmo och Breven för att slippa stora riksvägen så totalt har jag skavt runt 11 mil idag -har lite träsmak :P Sugen på att ta en liten moppesemester nu här framöver :) Vem vill med?

1 kommentar:

Anonym sa...

Yamaha DT-blinkers ftw!