måndag 15 augusti 2011

Pennybridge

När jag ändå skulle till Pålsboda idag för provtagning så drog jag med mig mor och så tog vi en tur i Örebro. Hon behövde ändå korrigera något på glasögonen så det passade bra att tvinga henne till optikern också så hon inte skjuter upp det hur länge som helst.


Vi traskade runt lite i väntan på att affärerna skulle öppna. Såg slottet såklart... När vi gick förbi Strömpis sa jag:
"Här har jag varit stökig många gånger"
varpå mor replikerade
"Ja DET kan jag tänka mig -kom du ens in?"
:) Hon har höga tankar om mig...

Vi spanade även in ett annat ställe jag varit stökig på: Harrys


Ser ni hur mor låtsas som att hon inte är med på att bilden tas? ;) Vandrade längs med Svartån och jag hittade ett hus jag allt skulle kunna tänka mig att bo i om någon tjatade...


Inget hade hunnit öppna i Wadköping men det var ganska trevligt att traska omkring ändå...


Cajsa Wargs lilla hus:


Stadsparken hann vi också med -finns ju guldkorn även i Örebro! :) Har nog inte varit inne i stan på riktigt länge faktiskt... Mycket som inte var sig likt!


Det finns en anledning att konst finns i ordet konstigt! Liksom det här:
"Jag vet, vi lägger massa stenar i en skrotfärdig bil!"
VARFÖR?!?!?????? Jag ser det här bara som skräp som förstör en annars trevlig tur. Jag förstår mig inte på konst...


Tog en fika på vasakonditoriet innan vi var redo för affärerna :)


Ett väldans provande blev det... Då blir man hungrig igen! Pizza i Pålsboda tyckte vi lät bättre än att åka hem och laga mat :P


Dagens inköp:


Jag har en lila period... Jag erkänner!! Men, framsteg! Jag köpte inga skor och inget randigt! :)

Inga kommentarer: