fredag 6 februari 2009

Packsnark

Åhhhh, varför känns det som att jag inte sovit på flera år? :S Snark... Yyyynk! Jag vill sova mera, tryna i sängen! Yyyynk! På söndag kanske vi kan sova länge Lisa? Hmm, nej, jag tror inte heller att vi lyckas... Men kanske tryna kvar mot kudden framför Pops i vinterstudion i alla fall?!? :) 

Nej nu måste jag få tummen ur -har ju inte börjat packa än så det är väl dags... Snark... Innebandybag, dataväska, festväska -sen ska jag vara redo för helgen! :) 

Varför heter det egentligen -"Få tummen ur röven"? Man har ju aldrig tummen i röven?!? Hur uppkom det uttrycket? :S 

Ju fler kockar desto sämre soppa -Där kan jag tänka mig att fler kockar faktiskt gjort en sämre soppa än en kock ensam. 
Små kastruller har också öron -Ja men det är ju fakta...
Många bäckar små bildar stor å -Även det fakta
Men Få tummen ur röven? -Vem stoppar tummen i röven? :S

Hmm, det är sånt jag funderar på en fredagsmorgon ;)

Till alla er kollegor och Fridor där ute, fredagslåten: BOY!!! You turn me... 

3 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Sådan matte sådan husse glömde du :D
Blev fel igår igen när jag försökte mig på ett ordspråk...

I Love Pops! Pops it is!!!

Anonym sa...

Försök själv att göra något med ena tummen i röven ... jag tror du snart kommer få bra fakta på att det går både fortare och bättre när du fått tummen ur röven ...

Anonym sa...

Lisa kör ju annars på "många kockar små..." vet inte riktigt vad det innebär :) BOY!!!