lördag 21 februari 2009

Lekstuga

Esse och jag har en ny lek. Vi leker den varje gång jag går på toa. Så fort jag går in i badrummet kommer han rusandes -oavsett om han ligger och sover innan eller ej, så denna lek måste vara jäkligt skoj! Inte ofta han rubbas i sina tupplurar annars inte...

I alla fall: Bredvid toaletten har jag min dusch med glasvägg. Esse hoppar in i duschen och ställer sig i jaktposition. Så tar jag handen upp och ner längst glaset på andra sidan och han hoppar efter och försöker få tag i handen. Han blir helt vild!!! Aldrig sett honom så exhalterad (stavas det så?) över något, inte ens dumlepapper -som annars är jäkligt het som leksak. 

Aja, det gör i alla fall mina toastunder lite roligare så om han blir glad så är ju alla nöjda :) 

Vi har även lekt en annan sak idag: Bädda sängen (även känd som bätta rent, sker oftast på lördagar)
Den går ut på att människan ska försöka bädda sängen medans katten försöker vara ivägen så mycket som möjligt, jaga tyg som rör sig och vara allmänt störig. Den leken tycker inte jag är lika skoj faktiskt... :S

1 kommentar:

Tjoxen sa...

Din katt verkar lida av en grav utvecklingsstörning