söndag 23 december 2007

Shoppingroadtrip

Lille storebror Magnus var som alltid ute i mycket god tid *host host* och hade inte shoppat något till julafton, varken mat eller julklappar till barnen så när han då vaknade upp med feber idag så kändes livet tungt. Tur att supersysteryster kunde rycka in och ta med Linus och Anton till Marieberg för julhandlande. Fick låna S60R:en för första gången så jag var nöjd :D Första gången jag körde automat men det gick riktigt bra, tur att jag hade Linus som guide! Dock måste jag väl klaga lite på svängradien (tog lite längre tid att parkera än vanligt) och GPSen, den visade ju fel hela tiden... :P Jag valde mycket bättre genvägar. När vi stod på en parkering på Marieberg så tyckte den att vi skulle åka runt i en cirkel :S

Kollade runt i alla teknikaffärer och lyckades faktiskt hitta både julklappar till Linus och Anton samt att vi hittade ett gammalt ragg till mig som jobbade i en av affärerna... Mmm... lika fin som sist, om inte finare :) Köpte även två julklappar till mig själv -eftersom det är den enda jag egentligen behöver handla till vid jul: En döskalleslips som ska invigas på kryssningen tror jag och ett par tärningar till Timmys backspegel. Nöjd!

Sist irrade vi omkring inne på Willys för att handla mat med en dåligt specificerad lista från min bror. Bland annat:
"Julbordet" stod det och vi letade och letade men något bord hittade vi inte... :S
"Kycklingfile 1 st" Fanns ju inga förpackningar med bara en kycklingfile...
Du må specifisere... som norrmännen hade sagt ;)

Avslutade resan med pannkakor hos mor, mycket gott... Trots att Anton snodde min plats... Grr... Hann även med lite brottning i soffan som vanligt :) Sammanfattningsvis en mycket bra dag :)

Inga kommentarer: