onsdag 19 december 2007

Naiv

Jag är rätt naiv... Tror för gott om folk... Slutar alltid med att jag blir besviken för att folk inte lever upp till det jag tror och förväntar mig av dom. Kanske ska man ha en "Tobbebitter" inställning till livet, då kan man ju bara bli positivt överraskad :) Fast hur kul vore det att gå och vara bitter och förvänta sig skit hela tiden. :S

Pratade med min "lilla" storebror idag och vi beklagade oss över välden i någom timma, mobilen var riktigt varm efteråt. Skönt var det i alla fall att prata av sig lite. Hade redan bubblat av mig lite med systeryster under dagen men jag hade visst mer att säga... Han sa i alla fall något tankvärt (det händer inte var dag så håll i er nu ;) ) angående vår familj. " Vi har nog haft en "för bra" uppväxt, den har gjort oss naiva. Vi kan inte förstå hur folk kan handla på vissa sätt eftersom för oss är det inte rätt och helt orimligt att handla på detta sätt. För andra med en annorlunda uppfostran så har detta beteende varit vardag och ses inte som något felaktigt." Typ så sa han i alla fall och det stämmer nog ganska väl...

Förstår inte hur folk kan låtsas vara ens kompis, utnyttja att man ställer upp för dom för att sen snacka skit bakom ens rygg och sprida elakheter. Sån otrolig egoism, tror de att sånt inte kommer fram? Sanningen kommer alltid fram, förr eller senare... på gott och ont... Jag blir så less! Visst jag är väl också en egoist, men det finns ju gränser... Alla är nog egoister innerst inne förresten...

Är även irriterad på sådana som aldrig blir nöjda... Det blir inte bra om någon annan gör en sak -för då blir det inte gjort på "rätt" sätt, och om personen får göra det själv så duger inte heller det -för då hjälper ju ingen annan till, så dålig stil! Hur ska man göra personen nöjd? Ett annat beteende som ofta hänger ihop med en onöjd person: De regler som finns ska självklart gälla andra, otroligt viktigt, men när det gäller personen själv i fråga så gäller inte reglerna längre... Suck...

Hmm, tur att jag är perfekt... och framförallt att jag är så ödmjuk...

Vet inte vad jag vill ha sagt med detta inlägg... Jag borde ha lagt mig för länge sen, Stockholm imorgon... Roadtrip med Claes :) Då blir det 21st century digital girl i högtalarna och självklart ett stopp på Sillekrog och Zäta -jag ska spana in toaletterna ;)

Vilket deppigt inlägg... Det finns många bra människor också som jag faktiskt tycker om :) Jag är inte totalt nerdeppad, bara lite irriterad, det vänder! Eller!? :P
På min pluslista idag ligger:
Lisa -Alltid på min lista :) Hur ska jag klara mig utan dig? Kommer bli långa 6 månader...
Claes och Kronk -Mina uppslagsverk och gurus angående jobbfrågor, ja sen är de galet roliga också :D
Palle, Pullan, Pauline, Pååål -Kärt barn har många namn. Att sjunga med dig är alltid nice, tur att inte Timmy har öron...

P.S. Jag gillar smilgubbar och "fnuttar" om någon missat det ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det kommer att bli 6 låååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååånga månader. Men det tänker jag inte på nu för då får jag panik.

Anonym sa...

Åh, jag hoppas på en direktrapport! Jag var i Stockholm igår (läs: Kista), men vi åkte tåg så jag behövde inte stanna och kolla =) (puh!)

Msn-date snart så vi kan bubbla lite? =) Längesen nu... Kram