söndag 30 december 2007

Ålder

Hmm, hur ska jag göra för att se äldre ut egentligen? Det är väl inte så vanligt i min ålder att man vill det men många gissar att jag är väldigt många år yngre än vad jag faktiskt är. Om några år kanske jag gillar det ;)

-Igår när jag skulle åka buss så frågade chaffören: Ja och det är väl ungdom va? Ni som bor i Östergötland kanske inte tycker att det är så konstigt men i Närke är man inte "bussungdom" upp till när man fyller 26 utan till den dag man fyller 19... :S

-På kryssningen gissades det: Ja men ni ser ju ut att vara 19-20?!? Ehhhm, där satt då Andersen 28, Bua 27 och jag 26...

-En till från kryssningen (som nog även kan klassas in under kassa raggningsrepliker): Du verkar så mogen för din ålder. Ehh, hur gammal tror du att jag är? Ja du är väl 20-21?

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha, det är inte lätt att se ung ut... har fått höra flera gånger att jag ser yngre ut än jag är... värst var en gång i somras. Minns inte vad killen sa först men jag vet att han gissade min ålder, 23 och jag sa fel. Då gissade han igen... 21 (dum som jag var sa jag bara fel igen) och då säger han att jaha, jag tror ju inte att du är äldre än 23 så då gissar jag på 19!!! då kände jag att jag kanske bara direkt skulle sagt hur gammal jag var...

Men men, vi får trösta oss med att vi förmodligen ser mycket yngre ut när vi är 45 också :)