fredag 7 december 2007

100%

Står inför ett val... Ett av de större jag har stått inför (så känns det nu i alla fall). Får inte fortsätta jobba så som jag gör, 70% projektledare och 30% programmerare, längre. Har fått krav på mig uppifrån att jag måste gå mot 100% av något. Jag trivs ju som jag har det, jag har mina projekt från start till mål, sköter mig själv och allt flyter på smidigt utan att jag är direkt beroende av någon annan. Inte heller har det gått dåligt för mig, snarare långt över förväntan. Känns surt att då behöva välja bort något när man trivs så bra.

Jag har alltså ett val nu:

Alt 1: Projektledare
Jag kan välja att stanna i Linköping, lägga över all min programmering och det mesta rullar på som vanligt. Det låter ju tryggt och skulle säkert fungera bra. Trivs även riktigt bra på jobbet med "gruppen". :D Problemet är att jag gillar att programmera mina enkäter, det är skoj att sätta sig och skapa, klura ut styrningar, lägga in kvoter med mera. Känns även lite som att jag "kan" Linköping nu, en förändring på något sätt skulle inte skada.

Alt 2: Programmerare
Har även fått erbjudande att testa på att jobba som DP i Larvik (Norge) i ett halvår med start 1 Februari. Jag får ett (primitivt) boende under denna tid och extra norgetillägg för den ökade levnadskostnaden samt för en hemresa i månaden. Folket där är också roliga så det är klart att det lockar! Kul med en förändring och att testa något nytt, jag har varit i Linköping länge nu. Men är det värt det? Bök, vara utan sina närmsta vänner... Kommer man bli en ensamvarg? Passar det mig? Svårt att tänka mig att jag vill leva där hur länge som helst men ett halvår kanske det kan vara värt, eller blir det bortkastad tid?

Finns ju massa fler faktorer som spelar in: Släkten, Esse, innebandy, lön, bekvämlighet, sociala bitar med mera med mera...

Jag får fortsätta klura... fundera... tänka... Jag bestämmer mig flera gånger i timmen just nu...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inget lätt beslut... Jag stödjer dig vad du än väljer! (tror jag)

Anonym sa...

du får inte dra...