söndag 30 december 2007

Kryssning

Jaha, så blev det fredag då och dags att svänga sina lurviga (ja eller jag rakade faktiskt benen innan, man vet ju aldrig ;) ) på östersjön. Singelkryssing till Åland väntade. Jag och sex singelkillar redo för lite rajraj satte oss på bussen i Örebro och bussen manövrerades av en riktigt skön chaufför som hade en stor dos humor, kallade oss sneseglare och drog kassa skämt -skönt att inte ha en surmule som körde.

Kom fram tidigt till Terminalen så vi satte oss för att ta en macka och en öl. Dock fick vi en annan passagerare till bordet: En nyligen frånskild man som åkte själv och var oerhört pratglad. En alltför uppknäppt skjorta, bodde i husvagn för att spara pengar... Skum typ det där, men passade in på mina fördomar om kryssningsresenärer. :) Aja, vi fick ju i alla fall lite underhållning :)

Väl i hytten så var det ju bara att invänta att taxfreen skulle öppna och där blev det lite bacardi och redbull inköpt, upplagt för en studsbollsastrid med andra ord :D
För första gången på kryssning så körde jag/vi inte på buffén utan var till en restaurang och fick i oss en grund för att klara kvällen. Andersen valde vin som en guru medans Jocke satt och petade bort skit under naglarna med gaffeln -Man får ju skämmas! :P

Måste bara berätta om några kassa raggningsförsök under resans gång. Det började redan när vi var på Terminalen. Jag satt och väntade på de andra och då direkt kom det fram en kille: Tjena tjejen sitter du här helt ensam? -Eh, ja... Sen hade han inte mer att säga utan han bara gick... Smidig kille! Han fick nog inget igår...
Jag har vart inne i rökrummet ganska länge och träffar sen en kille som var lite närgången och säger då: Åh, så gott du luktar! -Snacka om att bara köra sina fraser! Jag stank ju rök :S Men han menade sen att parfymen faktiskt märktes ändå, jag är lite tveksam till det...
Stod och väntade på grabbarna och då kom det fram en kille: Hejsan! Läget? -Jo tack bra, själv då? Jo, det är bra, måste bara säga att du har så vackra ögon! -Ärligt talat, funkar den någonsin? Han kanske skulle kollat att jag har helt olika stora ögon innan han drog sin line...
Mitt tips: Skit i reggningsrepliken! Eller är jag bara för kräsen? Cynisk... kanske...

Resultatet av kryssningen
Supa -Absolut avklarat
Knulla -"Vi tackar nej till dig som gäst idag"
Åka hiss -Jag glömde det... Så dåligt... Måste varit bra dragen...

Har mått riktigt ruttet idag, tog mig till åtta på kvällen innan jag kunde äta ordentligt. Då tog vi lite drickbart och mat på Pitchers i Örebro. Blev även lite fotboll, Everton-Arsenal. Andersen modell sur efter den matchen kan man ju lugnt säga... :) Sen pallade jag inte mer utan tog bussen till Pålsboda där mor hämtade mig. Åh vad jag avskyr att åka bil med henne!!! Hon tokvarvar innan hon växlar och körde nu i 60 på 90vägen... Snark.... "Jag vill inte köra så fort i mörker". Men va fäen...

Nu ska jag sova gott på den breda soffan och fundera på om jag någonsin ska dricka igen... ;)

Inga kommentarer: