fredag 14 juni 2013

Sommarfest vid Sörsjön

Igår begav jag och Tobias oss österut för sommarfest med jobbet. Vi skulle till Sörsjön utanför Norrköping och både eniro och gpsen tyckte att vi skulle åka över Katrineholm. Det tyckte inte jag! Det fanns ju läge för ett stopp i Hjortkvarn och få pannkaka till lunch hos mor :)

Det regnade i stort sett hela dagen och det gjorde väl egentligen inte så mycket för först på programmet vid Sörsjön stod möten inomhus och då spelar vädret mindre roll. För min del hade det gärna fått regna längre, då hade knotten och myggen hållit sig borta, men okej, det såg ju rätt trevligt ut när solen tittade fram också :)


Efter mötesstunden blev det grillning, dricka, bastu och bad i både sjö och tunna för de som ville. Göttigt ställe ändå! :)


Jag skulle köra tidigt idag på morgonen så jag fick ta det lugnt, men det blev ändå fasligt många klockor innan jag kom i säng, så det är grusiga ögon idag...

När jag satt och käkade frukost imorse kände jag helt plötsligt hur det började pulsera i läppen och jag kände hur den svullnade upp! :-O Vad är det som händer? Otäck känsla! Jag tänkte om jag var allergisk mot något, men jag hade inte ätit något konstigt/ovanligt så det kändes inte så troligt.


Måste ha fått ett stick av något djur som jag inte märkte och som jag reagerade starkt på. Det kliade dock inte så det kändes inte helt som ett stick heller... Såg i alla fall ut som att jag fått en dålig läppförstoring :S


På väg hem blev det ett stopp vid Cloettas fabriksförsäljning. Jag ville ha en bild på detta, men Tobbe hade knappt tid att posa, så ivrig var han att få komma in till godsakerna :)


På tal om godsaker så tog vi även vägen via Hjortkvarn hem. Lämnade lite choklad hos mor och tog med oss henne till glassbaren :)


Skapligt trött när jag landade här hemma igen. Packade upp en present jag fått av några kollegor :)


Trevligt att känna sig uppskattad! :)

Nu går ögonen i kors... Dags för sängen!

Inga kommentarer: