tisdag 4 juni 2013

Grönt var det här

Innan mors kalas i lördags så blev det en tur i skogen. Jag vill dock inte att ni ska tröttna på mig och alla mina naturbilder så jag bjuder bara på några få denna gång ;)


Många liljekonvaljer var det...


Elis låg som vanligt och krälade på backen. Han skrapade ben och armar och lyckades även få in ett hallonsnår innanför tröjan som fick honom att börja blöda.


Men det blir riktigt snygga bilder när han makrar och har sig. Se nedan eller kolla in bloggen här.


Härligt med alla gröna toner i skogen nu i början på sommaren när allt håller på att slå ut/har slagit ut.


Förlåt, det blev rätt många bilder i alla fall...


Hjortkvarns-skylten hade fått sig en "uppiffning". Den understa delen där det stod Hallsbergs kommun är borta. Lite onödigt kan tyckas, men samtidigt så förstår jag frustrationen och bitterheten över nedläggningen av skolan som kommunen beslutat om.


Idag firar jag förövrigt 1 år ihop med denna här:


Ja, eller vi har väl hängt ihop längre än så... Men enligt vår räkning är det 1 år idag :)

Inga kommentarer: